Comercializam statii emisie-receptie auto si antene in conformitate cu legislatia rutiera in vigoare.
Statiile de emisie receptie pentru info-trafic sunt statii in banda libera de 27MHz, banda denumita si Citizen Band (CB) sau banda de 11m. In Romania si in majoritatea statelor Europene in aceasta banda sunt alocate 40 de canale (numerotate de la 1 la 40) in care se poate emite liber cu maxim 4W modulatie FM si maxim 1W modulatie AM.
In Romania aceste statii sunt intens folosite de transportatorii rutieri (TIR-uri), pe canalul 22 mod FM, pentru a schimba informatii utile despre trafic. Au o raza de actiune de aproximativ 5-15Km. Posesorii de autoturisme au inceput cam din 2008 sa foloseasca asemenea statii, in primul rand pentru a evita problemele generate de aparatele radar.
Antena este elementul care capteaza si emite undele radio. Indiferent de performantele si pretul statiei, fara o antena adecvata aceasta este inutila. Pentru fiecare frecventa in parte lungimea antenei este vitala. In CB, cea mai scurta antena adecvata din punct de vedere fizic ar trebui sa aiba 2,75m. In practica, din cauza ca este prea mare, se folosesc antene mai mici, iar lipsa de lungime se compenseaza folosind o bobina. Singurul rol al bobinei este de a „pacali” statia. Din pacate ca cu cat se micsoreaza antena, cu atat ii scade eficacitatea.
Pentru un autoturism, antena optima din punct de vedere lungime/performante este ML-145, care are aproximativ 1,6m. O antena mai mare, desi este mai buna, poate fi incomoda. O antena mai mica este mai slaba spre foarte slaba. O antena de pana in 0,8m este foarte slaba. O antena de minim 0,8-1m pana in 1,2-1,3m este folosibila. Ce este peste 1,4-1,5m incepe sa fie buna spre foarte buna.
Prinderea antenei pe masina se poate face cu talpa magnetica sau cu montura fixa.
Talpa magnetica poate avea diametrul intre 120mm si 160mm si are marele avantaj ca se poate demonta oricand de pe masina. Cu cat e mai mare cu atat rezista la viteze mai mari si poate sustine o antena mai mare. Prinderea fixa necesita fie gaurirea caroseriei fie folosirea de elemente ajutatoare pentru prindere.